REPREZENTANTI NAŠÍ ŠKOLY V OKRESNÍM KOLE ZEMĚPISNÉ OLYMPIÁDY: kategorie A: Lukáš Tei...
V krajském kole nás reprezentoval Stanislav Wąs z kvarty, který obsadil druhé místo! ...
V úterý 21. února se v Karviné konalo okresní kolo zeměpisné olympiády, na kterém se ...
Termín konání: úterý 16. února 2016 Místo konání: Krajské SVČ Juventus, Karviná Kat...
EUROREBUS I ZEMĚPISNÁ OLYMPIÁDA, jsou dvě soutěže, který se naši studenti a žáci prav...
ZEMĚPISNÁ OLYMPIÁDA 2013/2014 OKRESNÍ KOLO – únor 2014 (kategorie A, B, C,...
REPREZENTANTI NAŠÍ ŠKOLY V OKRESNÍM KOLE ZEMĚPISNÉ OLYMPIÁDY:
kategorie A: Lukáš Teichmann (prima) obsadil 12. místo z 22 soutěžících
kategorie B: Miroslav Wąs (sekunda) obsadil 8. místo z 20 soutěžících
kategorie C: Ondřej Lindner (tercie) obsadil 12. místo ze 23 soutěžících
kategorie D: Jakub Kozubek (oktáva) obsadil 3. místo ze 13. soutěžících, Stanislav Wąs (kvinta) obsadil 7. místo ze 13. soutěžících
Ve všech kategoriích i všech kolech se předpokládá dovednost pracovat se školními atlasy v plném rozsahu.
A (prima): Kartografie, Země ve vesmíru, obecná fyzická geografie
B (sekunda): Kartografie, obecná fyzická geografie, obecná sociální geografie, Afrika, Austrálie a Oceánie, Amerika
C(tercie a kvarta): Kartografie a geoinformatika, obecná fyzická geografie, Evropa
D(střední škola): Kartografie, Země ve vesmíru, obecná fyzická geografie, obecná sociální geografie, regionální geografie
Struktura: Ve všech soutěžních kategoriích a kolech se testují tři typy znalostí a dovedností:
a) Práce s atlasem či mapou
Práce s atlasem či mapou není omezena výběrem témat a regionů viz. tabulka výše.
b) Písemný test geografických znalostí (práce bez atlasu)
Písemný test přihlíží k výběru témat a regionů pro jednotlivé soutěžní kategorie viz.
tabulka výše. I písemný test může obsahovat úlohy využívající kartografické podklady.
c) Praktická část
Není omezena výběrem témat a regionů uvedených v tabulce viz. výše. V praktické
části se nejčastěji jedná o zpracování a vyhodnocení dat, čtení textu s porozuměním,
řešení problému s využitím různých zdrojů informací apod. Pokud bude pro řešení
této části soutěžící potřebovat atlas, bude tato skutečnost uvedena v zadání úlohy.